Sista semesterdagen

Söndagen den 21 juni

I förmiddags var åkte jag ner till Lindberga med Bestmaggan och Stellmagg och Olina och Ellen för lite träning inför Matforstävlingen på onsdag kväll. Jag byggde bana åt dem på LD höjd och jag är jättenöjd med både ryttare och hästar. Går det lika bra på tävlingen så ska jag bli ännu mer nöjd. Redan på tisdagkväll är det tävling i Matfors. Då är det Afrodite, som ska visa framhovarna. Henne har vi inte tränat på annat vis än genom att rida ut. Höjden är absolut inget problem, vi måste bara få henne att tända till lite mer.

På midsommaraftonen var Elin och jag till medeltidsmarknaden i Kälen med Stellmagg och Afrodite och var med på hästparaden och förbröllopet som hölls där. Jag satt på torsdagskvällen och sydde mig en jättevid kjol av ett lakan. Det går åt väldigt många meter för att kjolen inte ska åka upp på låret då man sitter till häst! Det var många fina ekipage med och några hade verkligen lagt ner tid på att göra fina kläder/utrustning. Nästa år ska Elin och jag börja lite tidigare, så vi också blir lika tjusiga. Vi hade i alla fall roligt och våra hästar skötte sig exemplarisk, t.o.m bättre än en del ekipage som varit med och övat (vilket vi förstås missade!). Vilka duktiga hästar vi har! Tyvärr tog vi inga bilder på varandra, men förhoppningsvis kan jag få några bilder av någon. Det var ju en fd jobbarkompis till mig vars dotter gifte sig och de både knäppte kort och filmade, så kanske vi finns med på nåt hörn.

I torsdags fick tjejerna slita hårt (Emma Hafstad var jättesnäll och hjälpte till). Vi kapade upp bak och framväggen till svalen och rev ut hela golvet. Sen grävde vi ut gammalt hö och boss och bände upp några gigantiska stenar. Min bedrövliga fotled sa ifrån på skarpen, så jag fick halta runt med bandage dagen efter.Nu ska det "bara" gjutas ett betonggolv så har vi en kanonfin stallgång med bra plats att hålla på med djuren. Jag fyller ju år på tisdag och har önskat mig allt från virke till murbruk och skruv. Idag fick jag ett presentkort på Byggmax av Roberts bror och hans familj. Räcker till en hel del cementsäckar! Drömmer ju om att göra en spolbrunn med avlopp, så vi kan duscha hästarna därinne. Får väl se hur långt pengarna räcker. Har faktiskt kollat upp en massa jättesmidiga små varmvattenberedare på nätet. Drömma måste man ju få göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0