Åsneutställningen

Torsdagen den 30 juli
 
Jag är fortfarande utan dator hemma, men jag försöker få till en kort (hur nu det ska gå till!) resumé från helgen här på jobbets dator.

Oj, oj, oj, vilken händelserik och rolig helg det blev! Så himla roligt att få se andra åsnor och få chans att prata med andra åsnedårar! Iris knep tre första platser (galopp, hoppning, dressyrkörning) och blev tvåa (mulor dubbelplaceras)bland stona i exteriören. Tyvärr fick hon ju fnatt i lydnaden och slet sig sig från Elin, som också fick sig ett par sparkar på benen. Tydligen är det ett kännetecken bland mulorna att sparka bakut mot folk, när de slitit sig och rusar runt. Sen när de är fasttagna är de hur lugna som helst. Ellen gjorde ju en dressyruppvisning (hon blev enda som anmälde sig till den klassen) och domarna var djupt imponerade. De fick nior på galoppen.

Daisy blev tvåa bland åsnestona i exteriören med 46 poäng, ett poäng efter Iris. I lydnaden ville hon inte gå över bron och i hoppningen rev hon. Sofia red på Daisy hela vägen runt Lindberga på söndagen och hon blev jättekär i henne. Jag var rädd att hon skulle bli avsländ eller nåt, men jäklar vad hon var duktig på att rida barbacka! Där ligger de flesta i lä!

Penny blev trea bland åsnestona i exteriören (kommer inte ihåg poängen),skötte sig bra i lydnaden (minns inte vilken placering, 4 tror jag) blev fyra i galoppen och sist i terrängkörningen, eftersom hon stod still i typ två minuter.

Madicken blev 4 av åsnestona i exteriören (hon har ju underbett stackarn), var felfri i hoppningen (dock utan placering) och vägrade även hon att gå över bron.

Lilla Esmeralda blev sist i exteriören (tåvid bla), men chockade oss alla med att komma trea i galoppen och tvåa i terrängkörningen. Inte illa med tanke på att hon är körd fyra gånger sen hon kom till mig, varav tre innan utställningen!

Såf´s ordförande tyckte att jag absolut skulle köra par med Esmeralda och Madicken, så nu fick jag nåt att fundera på. Jag tycker att vi inte gjort annat än pratat åsnor, mulor och zebroider (ordföranden Catharina har en sån) hela helgen, så känns det som att jag inte hann fråga en bråkdel av allt jag tänkt göra.

Nej, nu kanske jag måste jobba lite också! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0