Lugn lördag

Lördagen den 24 januari

Det blev en mycket stillsam förmiddag då Astrid var lite småkrasslig (kanske en släng av magsjuka). Vi låg och slappade i soffan och medan hon tittade på Disneychannel så gjorde jag klar det senaste paret Lovikkavantar. På eftermiddagen åkte jag ner till Lindberga för att titta på Marias och Sofies nyanlända hästar. Maria hade ju en sällsam otur då hon fick fel häst levererad till sig i torsdags. Istället för den 2 åriga fullblods-oldenburgarkorsning hon förväntat sig kom det en nioårig maxad B ponny. Nu har hon fått rätt häst i alla fall och hon var helt bedårande söt med ett litet vackert huvud. Cassiopeja heter hon men ska kallas Cassis. Lycka till Maria! Sofie hade köpt en 4-årig valack som ursprungligen kommer från Zangersheide. Han var otroligt kelig.En riktig charmknutte!

Jag har återfått lite handarbetesinspiration och stickat fler Lovikkavantar och om bara tillfälle ges ska jag göra några tenntrådssmycken. Jag måste bara försöka sälja lite också, jag kan ju inte ha hur mycket som helst liggande på lager. Varken tenntråd eller Lovikkagarn är särskilt billigt!

Det blir ett kort inlägg idag, eftersom jag måste ner till stallet och ge Ulla sin kvällsmat. Måste nog bära lite vatten också.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Karina

Jag köper gärna nåra små lovikavantar :-)

2009-01-24 @ 21:00:52
Postat av: Maria J

Roligt att du tittade förbi.



Kram

2009-01-24 @ 21:30:14
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Sofie

Va kul att du vara ner till Lindberga och hälsade på! Synd att jag inte var där. ja han är verkligen kelig min kille! :)

2009-01-25 @ 18:06:22
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0