Julhelgen kom och gick

Måndagen den 28 december

Jaha, då är julen över för den här gången! Vi firade julaftonen hos Ulla och Tommy, med julbord, tomte och hela köret, sen tog vi det lite lugnare på juldagen och åt middag hos mamma och pappa. Astrid är jättenöjd med sitt dockhus och leker med det hela dagarna. Jag fick en bilstereo av Robert som jag tydligen kan använda USB minne till. Återstår att se hur lång tid det tar att få den installerad.
Söndagen tillbringade Robert och jag i Sundsvall för lite shopping på mellandagsrea. Mest fynd gjorde jag på Hööks där jag hittade billiga schabrak, ett jättefint träns som Daisy ska ha och en födelsedagspresent till Olina. Jag retade mig på i mitt tycke en massa fusk angående rean på vissa affärer. Ellen och jag var ju in i en massa affärer strax före jul och nu hade bla Skopunkten samma priser men ändå satt upp reaskyltar. Vilket fusk! SEn såg jag en jättefin stor hörnbur på Djurkompaniet, som hade varit bra till kaninerna att bo i när åsnorna är inne, men jag velade så länge att de hade stängt, när jag åkte dit igen. Å andra sidan kanske det var lika bra. Kaninerna tillbringar ju så lite tid i bur egentligen. De springer ju mest lös i boxen annars.

Mulan Ia högbrunstar och har helt på egen hand flyttat in till hästarna i nedre hagen och eftersom de tycks acceptera henne, så får hon vara kvar med dem. Det underlättar ju dessutom för mig nu när det är kallt och åsnorna vill vara inne. Förut var jag tvungen att ta in både Hubbe, Iris och Ia också eftersom de blev som förryckta när åsnorna gick in och vägrade vara ute själva.
I morgon ska jag försöka komma iväg till Ljungaträ och hämta sågspån. Hittills har jag köpt hos Ulf på Mittfoder och även om det är oerhört lättsamt med spånbalar blir det dyrt i längden. Med den här kylan går det en hel del, när åsnorna är inne så mycket. Åsnorna inne nu och var det igår natt också och jag känner i mina stackars fogar att jag grejat lite för mycket med mockning, hökörning och snöskottning några dagar.

Två dagar kvar av ledigheten, sen ska jag jobba nyåraftonen och nyårsdagen och ledig helgen igen.

Kommentarer
Postat av: olina

jahaja, se där, en present åt mig:)

2009-12-29 @ 13:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0