Krasslig

Torsdagen den 5 november
Sitter här med halsont av värsta slag. Kunde knappt prata på jobbet mot slutet av dagen. Ska ju egentligen till Norra Stadsberget på teater och mat med jobbet i morgon, men det blir nog inget av med det. Får ligga hemma och kurera mig i stället. Kanske stickar jag lite. Fick hem jättefint Lovikkagarn igår, som ska bli några härliga vantar.Har tillverkat så många så jag måste försöka sälja lite. Annars får jag ge bort i julklapp. Tänkte att jag skulle titta över julbelysningen denna helg också. Det börjar ju dra ihop sig! Astrid har varit uppe och hållit låda 4 nätter i sträck, men natten tills i dag sov hon hela natten. Hon som nästan aldrig har krånglat med nattsömnen förut. Nåja, jag kan absolut inte klaga, eftersom hon har varit väldigt lättsam och sovit på eget rum sedan hon var 4 veckor. I kväll ska jag äta upp resten av min påse med salt och vinägerchips. Äntligen säger jag bara! Trodde väl aldrig att chipstillverkarna skulle ta sitt förnuft tillfånga och börja tillverka dem igen. Fick höra från säker källa i Bollnäs att de fanns på marknaden i gen och nu har de alltså nått lilla Fränsta. Mums! Har ni aldrig ätit dem så måste ni prova!

Hubbes rymmardagar är över (till nästa sommar!) eftersom jag stängt av sommarhagen och nu går han, Rosami, Afrodite och åsnorna i vinterhagen med fårstängsel och elband. Ulla trivs så bra inne i värmen i stallet att jag knappt kan tvinga ut henne på dagarna och då har hon ju ändå en stuga i hagen med hö att bädda ner sig i. Om allt går enligt planerna har hon en kanin kompis ( Belgisk Jätte) i början på veckan. Om hon nu inte slåss med honom också!

Mimmi och jag var på oräkneliga turer till bärskogen i år. Fick ihop närmare 300 liter lingon, betydligt sämre med blåbär.
Slänger in en bild på Mimmi i lingonriset. Hon och jag plockade ihop runt 300 liter lingon i år. Verkligen ett kanonår för lingonplockning. Sen fick jag ju vara oskadad också. Annars har jag fått bärsäsongen förstörd av bruten fotled och stukad fotled (samma fot) tre år i rad och ifjol var jag ju nysnittad. Vi diskuterade på jobbet häromdagen huruvida det var skadligt med att röntga sig mycket. I så fall blir jag väl självlysande snart! Tre brutna nyckelben(samma sida), bruten överarm, spräckt axel, bruten fotled, ansiktsfrakturer, avsliten lårmuskel plus ett par rejäla stukningar (hjärnskakningar och brännskador röntgas inte! :) )  Hoppas jag har gjort mitt på skadefronten!

Kommentarer
Postat av: Frun

Men kära nån vilken olycksfågel du är Emma, hoppas du gjort ditt på den fronten nu då =)

2008-11-06 @ 21:34:16
Postat av: Maria

Ja det får vi verkligen hoppas att du gjort

2008-11-06 @ 22:21:18
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Om du nu skulle få till lite Belgiska Jätte-ungar nån gång i framtiden så är jag intresserad. Men schhy, säg inget till Tobbe!

Förresten är du och Tobbe väldigt lika på en grej. Ni båda borde ha klippkort på akuten!

Mvh

Anna

2008-11-07 @ 08:43:23
Postat av: Emma Höglund

Fasen, jag skulle kanske ha tagit en hona i stället, så har vi fått vår tysk-belgare! Nej, föresten jag får väl köpa en hona också till våren. Sen ger jag dig en av ungarna, en hona och du kan köra lite korsningsavel!

Emma

2008-11-07 @ 15:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0