Stellmaggs tänder

Lördagen den 15 november
Tittade i Stellans mun idag eftersom han har haft en tendens att inte vilja öppna munnen vid tränsning och till min stora fasa tyckte jag mig se en riktigt snedsliten och vass tand. Det lär väl finnas fler också. Han har ju haft svårt att hålla hullet trots fri tillgång på grovfoder och mycket Krafft Groov. Jag har väl haft lite funderingar om att kolla tänderna, men en massa annat har kommit före hela tiden. Det blir till att ringa hästtandläkaren på måndag och beställa tid. Ellen har tjatat om en koll av Bestmaggans tänder och lilla Madicken (åsnan) har ju riktigt bedrövliga tänder med sitt underbett och hon är ju även mitt i tandbyte, så det blir till att slå flera flugor i en smäll och kolla dem också. Synd att det blir en sån dyr flugsmällning! Ojoj, har ju lagt nästan tio tusen på mina egna tänder under ett och ett halvt år. Det kostar att ligga på topp! Massören som jag tänkt ta hem till hästarna får nog vänta ett tag. Det är ju dags för vinterdojor, snöklampsulor och brodd också. Jag har tänkt i bland på Göran Magnusson (Bestmaggans förra ägare) med fru som tillbringar hela november månad i Thailand varje år. Jag skulle lätt kunna vara utomlands två månader varje år om jag la ner min djurinriktade hobbyverksamhet. Har provat föra kassabok över djurens kostnader, men efter att Robert fick tag på och läste den beslöt jag mig för att tvärt sluta med sådant. Det är ju lättare att ljuga sig fri om det inte finns direkta bevis! Ungefär som när jag köpt ännu en jultomte och Robert muttrar om att jag dragit på mig ytterligare en. "Nej, men den har jag haft i många år!", säger jag. Gäller då att skrapa bort prislapp och kasta kvitto och kartong, gärna innan man kommer hem.
Elin och jag broddade Isa idag, eftersom har vinterskor, men ännu inte broddat. Jag har nog blivit bortklemad av Stellan som lyfter hoven bara man sänker handen mot benet. Isa får man bända upp benet på och sedan blir man en levande fotpall. Hon är snäll, men hjälper inte till i onödan! Vi städade även åt smådjuren med assistans av Astrid som nu tyvärr kommit på hur man öppnar burarna.
Nu ska jag se en ny skräckfilm, som Robert överraskade mig genom att hyra. Brukar mest bli krigsfilmer och liknande om han får bestämma. Ska prova tjata till mig en fotmassage också. Det lär ju dock gå mindre bra. Ska avnjuta ett glas Pisang Ambon med en skvätt mjölk. Var läng sen sist!


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det kostsamt att ha djur, måste kolla cherokee´s tänder också han måste kollas en gång om året.



Mvh Maria

2008-11-15 @ 21:30:00
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Frun

Smart att undanröja alla bevis =)

2008-11-16 @ 08:32:11
Postat av: Ellen

tjatat och tjatat.. (A) ;D

2008-11-16 @ 22:40:34
URL: http://ellenhagg.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Jodu, det drar iväg när man har djur... Tänk att man kan köpa saker, foder och allt möjligt till djuren för stora summor pengar. Men ett par jeans till en själv för några hundralappar... Nä du, då slår snålheten till!

2008-11-17 @ 08:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0