Snart slädföre

Jag har gått och gruvat mig för vintern länge, men när den väl är här så är det ganska mysigt. Elin och jag längtar tills det blir bra före för att åka släde med Isa. I fjol körde vi en hel del med vår lilla kappsläde, men vi tänkte köra med de större slädarna i år också. Pappa köpte en fin korgsläde ifjol, som vi inte har kört någonting med än. Bjällerkrans är ju ett måste för stämningens skull! Tycker att det är skitkul att vi har så många hästar som går att köra med. Är dock lite rädd att köra släde med Stellan eftersom han är lite bakrädd. Vi ska väl prova att köra någon sväng med Bestmaggan i år också.



Nu börjar ju även julstämningen infinna sig och jag längtar tills det blir dags att dyka in i förrådet för att dra fram alla tomtar. Ska kolla över julbelysningen till helgen så att det är klart nästa helg som jag jobbar. Hoppas bara att Astrid inte sabbar alla mina fina tomtar. Får väl arrangera de som jag är mest rädd om högt. Sen måste vi ut och kolla efter både adventsgran och innegran. Robert brukar vara helt fenomenal på att hitta riktiga Disneygranar. Kom just ihåg att jag måste köpa en ny julgransfot. I år ska släkten fira julafton hemma hos oss och det är det bästa jag vet.  Massor med nära och kära, god mat och dryck och julklappar i mängder. Fast jag bygger nog upp alldeles för stora förväntningar varje år och fantiserar om hur fantastiskt det ska bli. Det har väl alltid varit bra, men efter Kalle Anka, julbordet och klappöppningen infinner sig alltid ett slags antiklimax. Typ "Jaha, det var det!"

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Ja, vi får hoppas på en vit och fin vinter i år så det blir riktigt slädföre!

2008-11-19 @ 07:53:19
Postat av: Frun

Å jag bara älskar julen, snart bara en månad kvar=)

2008-11-19 @ 14:00:24
Postat av: Maria J

Hej vilken söt liten släde du har, jag älskar också julen och allt som hör till.

2008-11-19 @ 19:14:34
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack snälla du, va gulligt skrivet!

2008-11-19 @ 20:38:47
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Helèn

Ja det finns både fördelar o nackdelar med vintern. Men visst är det härligt att rida ut i mycket snö o strålande solsken. Och, naturligtvis ryggsäck med fika!

2008-11-19 @ 20:51:04
URL: http://helenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0