Mamma är hemma

Nu är ordningen återställd i och med att familjens överhuvud kommit hem igen! Hann dock knappt träffa henne eftersom jag inte kom hem förrän halv sju och jag var tvungen att gå hem och lägga Astrid halv åtta, men jag är ju ledig i morgon.

I morse gick ett av gångjärnen på min gamla och sedan länge genommurkna stalldörr sönder, så nu måste jag investera i en ny dörr. Precis vad jag behöver! Funderar allvarligt att avboka min tandläkartid för att ha råd med alla utgifter som hopar sig. Kan tydligt se mig själv i framtiden som tandlös med risigt hår och trasiga kläder, medan djuren vältrar sig i sedvanlig lyx. I morgon ska vi ju iväg till kliniken på förmiddagen och kolla Stellans och Bestmaggans tänder. Säkert billigt!

Efter att i morse sprungit runt i hagarna före klockan sex och huggit isen ur vattenbunkarna önskar jag mig ett vattenkar med värme i. Tänk vad lyxigt! Varje hästägares våta dröm, så här års! Nåja, jag läste i åsneföreningens tidning att man kan lägga petflaskor fyllda med hetvatten i vattenkaren.Det ska tydligen fördröja frysningen av vattenytan.Ett tips i min prisklass!

Nej, nu ska jag försöka få Astrid i säng.Hon sitter här i knäet på mig och verkar hur pigg som helst. Hon vaknade klockan nio med ett gallskrik (mardrömmar?) och ville inte somna om.

Kommentarer
Postat av: Karina

Skönt att mamsen kommit hem. :-)

2008-11-21 @ 08:35:05
Postat av: Maria J

Va kul att din mammma fått komma hem igen.



Kram María

2008-11-21 @ 11:25:55
URL: http://m

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0