Känslolösa människor

Har precis tittat på en jättehemsk film på Youtube som jag länkades till genom Bukefalos. Jag var tvungen att dela upp den i flera bitar eftersom jag grät så våldsamt att jag inte kunde se nåt. Jag ångrar nästan att jag tittade, men bara för att jag undviker att se försvinner ju inte såna här hemskheter.Kommer så länge jag lever aldrig att kunna förlåta någon som kan bete sig så här vidrigt mot vare sig djur eller människor. Om min överlevnad hängde på att jag var tvungen att flå en hund levande medan den slingrade sig och ylade skulle jag nog skära halsen av mig själv först! Men det verkar ju finnas såna som gör detta rutinmässigt. Om man nu vil äta hundar och katter eller bära päls, så kan man väl föda upp djuren under goda förhållanden och avliva dem snabbt och smärtfritt sedan. Det kan inte finnas någon som helst godtagbar anledning till att utsätta dem för genomvidriga transporter, koka dem levande eller slita skinnet av dem medan de lever. Jag önskar dessa människor all världens plågor och ett plats i helvetet! För er som vill se detta kan ni titta in på Bukefalos under rubriken Andra djur.

Nu är jag ledig tre dagar och ska åka med Robert till Sundsvall på lördag för att köpa sista julklapparna och lite julmat. Sen jobbar jag måndag och tisdag före julafton.Robert  är ledig i drygt två veckor! Sedan ska Astrid skolas in på dagis den tolfte januari. Det blir nog jätteroligt för henne. Hon har varit hemma med oss länge nog nu! Hon sover jättedåligt, vaknar och är orolig mitt i natten. I kväll hade hon dessutom lite feber, så hon fick en Alvedonsupp innan jag lade henne.

I kväll är det Medium som gäller på TV. Nästan lika bra som Supernatural, men bara nästan!

Nu ska jag gå och ge mina vovvar en stor kram. De vet inte hur bra de har det, när de ligger mätta och belåtna i soffan framför brasan och fiser!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror inte filmklippet på youtube är något för mig! Börjar grina av ingenting känns det som, så jag tror jag skippar det:P Vad kul att Astrid ska skolas in!:)

2008-12-18 @ 21:09:34
Postat av: olina

Jag tror inte filmklippet på youtube är något för mig! Börjar grina av ingenting känns det som, så jag tror jag skippar det:P Vad kul att Astrid ska skolas in!:)

2008-12-18 @ 21:10:16
Postat av: Frun

Nej jag väljer nog att inte titta!

2008-12-18 @ 21:45:27
Postat av: Karina

Nej jag tittar inte heller.

Mår dåligt bara av att läsa om det på din blogg.

2008-12-19 @ 08:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0