Äntligen har jag fått rida!!

Söndagen den 27 december

GOD FORTSÄTTNING!

Idag lämnade jag Astrid hos Lena och jag fick ÄNTLIGEN tid till att rida! Jag har inte suttit på hästryggen sedan strax innan jag var till Skule på körträning. Ni som följt min blogg vet att det är många veckor sedan. Jag red ut på Stellan tillsammans med Johanna på Hubbe och Elin på Isa. Det var bitande kallt, men bedövande vackert och helt underbart!Jag har garanterat träningsvärk i morgon. Jag känner direkt att man under ridning använder muskler som inte får jobba annars. Jag använde mitt fårskinn till sadelgjorden som jag fått av Ellen och det nya fluffiga schabraket jag fått av Olina till den bomfria allroundsadeln. Man sitter ju helt fantastiskt skönt!

Jag är supernöjd med julen även om den kom och gick alldeles för snabbt! Jag fick och gav bort en massa bra julklappar. Fick bla tre långkalsonger (nu kan jag kasta alla kalsonger som har hål i skrevet efter att jag använt dem under ridbyxorna!) och två par varma eskimåstrumpor (som jag önskat mig) och en hållare för att grilla majskolvar(mums!). Det bästa fick jag av Robert. Han betalade 2000 i den nya stalldörren och så fick jag Supernatural på DVD! Livet kändes genast lättare! Jag hade köpt hela Band of brothers serien till honom och det visade sig att han hade köpt den till sig själv när han beställde Supernatural åt mig! Vilken miss! Han fick dessutom en bok med Bert Karlssons fräckisar.Den rekommenderas! I år var vi så stressade att vi inte hann fara och ta en egen gran utan vi köpte en stor fin kungsgran i Sundsvall för 400 kronor. Man får vara glad att man inte bor i Stockholm. Där gick en kungsgran på 900!

Min mamma har blivit mycket piggare och kan både baka och sticka lite. Hon tycker det är jätteroligt att kunna röra sig igen och har kört bil en gång också. Skönt att hon repar sig!

Mimmi har inte fått ungar än och nu undrar jag om hon verkligen är dräktig. Jag har försökt att räkna efter hur länge sedan det är som Musse dog, men jag har inte antecknat det direkt så jag är osäker. Skulle dock tro att det kan vara tio veckor nu i helgen och då har ju tiden gått. Men jag kände på henne så sent som idag och jag tycker fortfarande att det känns som nånting där inne. Jag får vål bara vänta och se!

Astrid har varit mer vild än tam under veckan och har skrubbsår i pannan och en stor fläskläpp plus ett stort sår på läppen efter alla vurpor hon har åstadkommit. Mamma upp i dagen säger Robert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0